me me and just me !

My photo
insan biasa sajor.! menulis sekadar memuntahkan apa ada di benak fikiran..penulisan yang sekadar cakar ayam..menaip bila ade mud sahaja..yg sudi bace,terima kasih yooo.!! aha..jangan bila ade post islamik dah judge aku ni baik or cube berlagak baik..ehh..ehh..nope!! hanya insan biasa sahaja,hati pun belum bersih..but im trying to be better muslim..in shaa ALLAH..and dont expect perfection from me..BECAUSE IM A SINNER :')

Apr 16, 2012

rutin..

hurmm..sekarang ni,semua orang ade rutin yang same kan?..yelah..sekarang semua duk layan mukabuku lah,twitter lah,skype lah,ym lah..macam2 lah..rutin dorang kebanyakkan duk tulis 'rutin' harian..ape sedang buat,duduk kat mane,luah perasaan itu ini,xpuas hati itu ini,marah orang sane sini..semualah..haishh..kira dah macam diari harian..kalau old school duk mengarang dalam buku diari,new school mengarang dalam mukabuku..kalau dulu simpan siap kunci mangga..sekarang kalau boleh nak semua orang baca..ermm..tapi kadang2..bagus jugak tu..kalau nak cari pakwe hilang ke..laki hilang ke..dah xpayah nak cari pakai Global Positioning System (GPS) tu..bukak je mukabuku,twitter,semua boleh tahu..si dia tengah merajuk ke..tengah menipu ke( cakap tengah tolong mak kat umah,rupanya kat taman bunga baru nak berjumpa teman si mukabuku..ha..gitu.!!-muahahaha)..ah..tapi semua tu bergantung pada individu..xperlah..hak masing2 katanya..kalau tak suka,korang remove jelah..paling kuat,block je terus kan..dah meluat,nak g baca lagi buat ape..kan..xder lah nak sakit kan hati sendiri or individu terbabit..ahak.!

hah..tipu sangat lah kalau aku kate tak der semua tu kan..ade..ade..haruslah..rapat kan silaturrahim kata aku..-alasan.!haha..tapi..ermm..ermm..sebolehnya tak der lah nak post tiap2 hari kan..luah2 perasaan pun kalau boleh aku elakkan..mane boleh.,nnt kantoi lah aku tak puas hati ngan siapa..jatuh hati ngan siapa..suka siapa..benci siapa..kantoi lah..hahaha!! baru lah ade privacy sikit..=p

and ni lah jugak rutin aku..bukak mukabuku..stalker orang..habis dah orang bagi tengok,tengok jelah..-buzy body sungguh..dasar perempuan..hahaha-..tak der lah amik tahu tepi kain orang,,paling kuat pun aku tahu mane kawan2 sekarang..dah kawin belum..dah beranak pinak ke..ha..yg tu lah selalu aku buat pun..ecece..hahaha..

tapi yang paling best bab mukabuku ni..tahu ape..haa...bila ade post2 yang menyedapkan hati berunsurkan ilmu dan agama.nasihat dan peringatan..yes.! tulah part aku paling suka..secara automatic buat aku buka mate..buka hati..lebih optimis dan lebih positif.-eceh..haha-kata2 nilah yang sentiasa mengingatkan..tiap2 kali rase down je,kata2 ni lah yang buat aku bangun berdiri balik..tiap2 kali rasa sedih datang,kata2 ni lah yang buat aku tersenyum kembali..tiap2 kali rase lemah,kata2 ni lah yang buat hati kembali kuat..erm..bagus jugak sebenarnya mukabuku nih.!.:D.tiap2 mase mesti ade post2 yang positif camnih..contoh dia camnih ha..::--copy dari mukabuku..minta pinjam ye sahabat2.ustaz2...:)

Sahabatku, aminkan doa ini memohon ketenteraman hati. "Ya Allah, kami tdk pernah merasa dlm kesendirian krn Engkau yg menemani kami, menghibur kami dg cintaMu, menyembuhkan setiap perih kami, Engkau tahu kebutuhan kami sebelum kami memintanya. Ya Alllah, tolonglah kami agar kami dpt mengerti, mengatasi, menyesuaikan diri hidup dlm cintaMu, tumbuh dlm cinta terhadap diri sendiri & sesama."

andaiku tahu... bila tiba ajalku... pasti ku akan menjaga iman dan takut untuk lalai walau sesaat.. kerana orang yang mati itu, mereka mahu hidup kembali walau hanya dalam tempoh masa mengucap 'laa ilaha ilallah'..


Wahai wanita, ketahuilah, antara tanda lelaki baik adalah dia tidak pernah sesama sekali membicarakan SOAL SEKS atau yang boleh MENAIKKAN SYAHWAT denganmu sama ada melalui SMS, telefon atau berdepan, selagimana dia belum BERNIKAH denganmu, Mana-mana lelaki yang membicarakannya atau MEMINTANYA SEBELUM NIKAH adalah LELAKI JAHAT dan TIDAK LAYAK DIJADIKAN SUAMI atau itulah bakal menjadi SUAMI yang akan berzina (setelah kahwin) kecuali apabila mereka telah BERTAUBAT NASUHA. Apa yang menghalangnya meminta kepada wanita lain selepas kahwin? Jika sebelum berkahwin denganmu juga sudah diminta!.
"
Sahabatku, yuk..aminkan doa ini untuk mendapatkan jodoh yg terbaik dari sisi Allah.'Rabbana hablana milladunka zaujan thayyiban wayakuna shahiban lii fiddini waddunya wal akhirah' Artinya. 'Ya Tuhan kami, berikanlah kami pasangan yg terbaik dari sisiMu, pasangan yg juga menjadi sahabat kami dlm urusan agama, urusan dunia & akhirat.'

Sahabatku, aminkan doa agar doa kita dikabulkan oleh Allah. “Allaahumma innii a’udzubika min ‘ilmin laa yanfa’u wa qolbin laa yakhsya’u du’aain laa yusma’u wanafsin laa tasyba’u” Ya Allah, aku berlindung kepada Engkau dari ilmu yang tak berguna,dari hati yang tak pernah tenang, dari do’a yang tak didengar , dan dari nafsu yang tak pernah kenyang.
Apabila kita berdoa untuk sahabat kita tanpa diketahui olehnya, maka di hujung doa kita itu, Allah akan hantar satu malaikat untuk mendoakan bagi kita, "Moga kamu juga akan mendapatkannya."

by: Ustaz Azhar Idrus
by: ustaz azhar idrus
Sebagai manusia, kita tidak akan terlepas dari melakukan kesilapan dalam kehidupan kita sama ada secara kita sedar ataupun secara tidak sedar. Dan sebaik-baik manusia ialah manusia yang segera berubah untuk memperbaiki kesilapan diri.

•❤•Sekuat mana kita setia,..
Sehebat mana kita merancang,
Selama mana kita menunggu,
Sekeras mana kita bersabar,
Sejujur mana kita menerima dirinya..

•❤•Jika takdir Allah menentukan yang kita bukan dengan dirinya,
Kita tidak akan bersama dengannya.
Jika Allah telah menulis jodoh kita dengannya,
Kita tetap akan bersama dengannya..

●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
•❤•Kerana tulang rusuk dan pemiliknya takkan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat menurut ilmuNya. Tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah dirancang. Dan sebaik-baik rancangan adalah dari ALLAH jua
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●

by: Wardina Safiyyah OfficialPage
If you ask, ask of Allah ; If you seek help, seek of Allah... - Beautiful advice on the authority of Ibn 'Abbas r.a

Be mindful of Allah & Allah will protect u, Be mindful of Allah & u will find Him in front of you..

Allah menciptakan kita sebagai insan cukup sempurna. Rujuk Quran surah At-Tin "Sesungguhnya manusia diciptakan sebaik-baik kejadian". Tak usah rasa rendah diri kalau kita tidak seperti apa yang majalah atau barat 'kata' sebagai cantik. Yakinlah dalam diri yang lebih penting ialah apabila kita cantik dengan adab, akhlak, islam, iman dan ihsan :)



hah..macam2 lagi lah..banyak pulak if nak letak semua kat sini kan..hehehe..so,ni lah salah satu manfaat mukabuku buat saya..eh eh eh..asal banyak yang talking about partner nih?? hah.!kantoi...-muahahaha..;p

3 comments:

  1. ooo bgus..bgus..bgus i like juto 6.ilmu-ilmu xpe lebih.jangan kurang.ilmu untuk bekalan dunia akhirat dh tus.hehehehe

    ReplyDelete
  2. hehe..bagus..aminkan doa sambil2..dari duk ngadap kosong je..:D

    ReplyDelete
  3. ye laa bguss2..blehh gopp ilmu kn..t kongsi2 laa ngan nua nnti klu dh ada bnykk ilmu..tmbohh jadi cikgu..lggggggggggg laa kna cari bnykk ilmu..ti bila dh bergelar cikgu yatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...cikgu yat..cikgu nor..

    ReplyDelete