me me and just me !

My photo
insan biasa sajor.! menulis sekadar memuntahkan apa ada di benak fikiran..penulisan yang sekadar cakar ayam..menaip bila ade mud sahaja..yg sudi bace,terima kasih yooo.!! aha..jangan bila ade post islamik dah judge aku ni baik or cube berlagak baik..ehh..ehh..nope!! hanya insan biasa sahaja,hati pun belum bersih..but im trying to be better muslim..in shaa ALLAH..and dont expect perfection from me..BECAUSE IM A SINNER :')

Mar 11, 2012

Be Grateful


ah..tanya lah siapa2 pun..semua org nak bahagia..semua nak dapat ape yg diidamkan..semua nak senang..mudah..tak nak ade beban.. tak nak rasa susah..tak nak rasa sedih..kan? dalam hidup ni, kita tak kan dapat lari daripada di uji oleh ALLAH Azza wa Jalla..but dari ujian ni lah yang jadi kan diri kita lebih kuat dan tegar..ujian ni lah yang mengajar kita lebih lasak menggalas bebanan..ujian ni jugak lah yang menyedarkan kita yang alpa supaya lebih dekat denganNya..:')

"..Allah menguji hambanya dengan musibah pada satu waktu,dan dengan nikmat pada waktu yang lain,untuk melihat siapa yang bersyukur dan siapa yang kufur,siapa yang sabar dan siapa pula yang putus harap..."~~

so,sabar ye..SABAR..!! :)


'Allah will not burden us more than us can bear...'
[Al-Baqarah : 286]



2 comments:

  1. Amboi... da pandai nasihat kat diri sendiri kan..
    Bagus2... Teruskan usaha anda.. :D

    ReplyDelete
  2. hahaha..mesti lah.!! cuba berdiri dengan kaki sendiri..eceh.!! hahaha..ade2 je tahu budak nih.!;p

    ReplyDelete