me me and just me !

My photo
insan biasa sajor.! menulis sekadar memuntahkan apa ada di benak fikiran..penulisan yang sekadar cakar ayam..menaip bila ade mud sahaja..yg sudi bace,terima kasih yooo.!! aha..jangan bila ade post islamik dah judge aku ni baik or cube berlagak baik..ehh..ehh..nope!! hanya insan biasa sahaja,hati pun belum bersih..but im trying to be better muslim..in shaa ALLAH..and dont expect perfection from me..BECAUSE IM A SINNER :')

Nov 2, 2012

anda kecewa ?



kecewa bercinta..sakit kan? gileer tak sakit.!! peerghh..belah dada tengok jiwa..berdarah meleleh-leleh..kalau hati tu kaca, dah berderai..kalau hati tu kayu, dah reput..kalau hati tu besi,dah berkarat....kan?kan?

kenapa jadi macam ni?

ape salah saya?
mana silap saya?
apa yang kurang?
selepas hampir 6 tahun bersama?
kenapa ini sudahnya?
YA ALLAH..sakit..
sakit sangat..
boleh mati rase awak takde ngan saya..
hilang separuh nyawa.
ah..puas saya fikir..
apa salah saya dah buat..
tidur terjaga..
makan tak rase pape..
buat kerja semua tak kena..
ah..saya betul-betul perlukan awak..
kenapa tinggal saya?

bila dikecewakan..macam-macam rasa..macam-macam..macam-macam lah..tak boleh nak explain macam mana rasa..macam hati mati..rasa macam...macam...macam..ahh..kalau yang pernah rasa..mesti tahu rasa apa...yang semestinya..s.a.k.i.t....sampai tahap kalau boleh, saya dah tak nak rasa sakit tu..


ya..sakit sangat..

bila sakit kuasai hati
bila marah kuasai hati
bila kecewa kuasai hati
bila sedih kuasai hati
bila hati tidak lagi suci
mula timbul dendam dalam diri..

bila hati mula kotor..mula tidak menerima suratan ILAHI..marah pada diri..marah pada takdir..tak pernah nak terima apa yang jadi..YA ALLAH..kotornya hati.. T_T


anda hilang cinta manusia
tapi anda masih ada cinta_Nya
carilah cinta ALLAH
sampailah suata ketika
inyaALLAH
selepas anda terima semua terjadi
selepas anda redha takdir diri
selepas anda betul-betul bersihkan hati


jawapan dari saya...

terima kasih YA ALLAH  :')
terima kasih jugak awak..sebab tinggal saya :)


Betul anda kecewa?
Anda kecewa kerana bercinta? Baca ni :)

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat dan diriku yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan perintahNya, dan meninggalkan laranganNYA. PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..~ALLAH knows BESt!~♥..



selepas lama berlalu
sehingga saya betul-betul kuat
sehingga saya betul-betul terima
selepas saya belajar memaafkan
ALHAMDULILLAH..saya nampak sebab sebaliknya

p/s ::moga diri ini selalu dilindungi_Nya..aminnn.. :')

No comments:

Post a Comment